Αλκιβιάδης K. Κεφαλάς

Τον Νοέμβριο του 1942, η κυβέρνηση του Τούρκου πρωθυπουργού Mehmet Şűkrű Saraçoğlu εισηγήθηκε την επιβολή ενός βαρύτατου φόρου επί της ακινήτου περιουσίας των χριστιανών και Εβραίων Τούρκων πολιτών, γνωστό ως Varlik Vergisi.

Αυτός ο ρατσιστικός φόρος ήταν μια πράξη σιωπηλής εθνοκάθαρσης των χριστιανικών πληθυσμών, επειδή -μεταξύ άλλων- περιελάμβανε την υποχρεωτική δήμευση της περιουσίας και τον εγκλεισμό στα στρατόπεδα εργασίας (Amele Taburlari) του Askale και του Eskisehir-Sivrihisar αυτών που θα αδυνατούσαν να πληρώσουν τον φόρο. Αμέσως μετά ακολούθησε το αναμενόμενο (και οικείο σήμερα) κύμα αυτοκτονιών, ενώ οι πιο τυχεροί πωλούσαν μαζικά τα ακίνητα και τις επιχειρήσεις τους στο 10% της αξίας των.

Ο Varlik Vergisi, μέσω της θεσμοθετημένης λεηλασίας του ιδιωτικού πλούτου, απετέλεσε το νομικό πλαίσιο του αφανισμού της χριστιανικής αστικής τάξης, ενώ ήταν η σημαντικότερη αιτία της μαζικής εξόδου των χριστιανικών πληθυσμών από την Τουρκία μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Εξήντα εννέα χρόνια αργότερα και 190 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821, ακολουθώντας τα βήματα και τις διδαχές της Τουρκίας, η ελληνική Πολιτεία θα υιοθετούσε τον νόμο περί «ενισχυμένων μέτρων εποπτείας και εξυγίανσης των πιστωτικών ιδρυμάτων, 4021/2011 (ΦΕΚ Α 218/03-10-2011)», ένθα στο άρθρο 53 οι «πράσινοι» αποδομητές του έθνους θα εγκαινίαζαν την επιβολή του νέου Varlik Vergisi σε όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα της χώρας, γνωστό ως ΕΕΤΗΔΕ. Σύντομα, οι «γαλάζιοι» συνοδοιπόροι των θα «βελτίωναν» την ονομασία στο πλέον ευήκοο ΕΝΦΙΑ.

Οι Ελληνες από ελεύθεροι πολίτες και ιδιοκτήτες ακινήτων θα μεταλλαχθούν ακουσίως σε ενοικιαστές. Οι πρώην ιδιοκτήτες, παραπλανημένοι εντός του ευρωπαϊκού νεοφιλελεύθερου «ονείρου» της παγκοσμιοποίησης και της αποδόμησης της πολιτικής δομής του έθνους-κράτους δυνητικά θα μπορούσαν να χάσουν τα πάντα, επειδή θα αδυνατούσαν να πληρώσουν τον νέο Varlik Vergisi-ΕΝΦΙΑ, ενώ η επιβολή άλλων συμπληρωματικών νομοθετικών μέτρων σήμερα κατάσχει μισθούς, συντάξεις, περιουσιακά στοιχεία και παραγωγικά μέσα, μέσω της μεθοδικά επιβαλλόμενης συρρίκνωσης της οικονομίας.

Σήμερα, η μελλοντική τάξη των νεόπτωχων-ακτημόνων, βουβή, άβουλη, φοβισμένη και εξαθλιωμένη στον ρόλο του ακούσιου θεατή της διαχρονικής τραγωδίας των εναλλασσομένων άθλιων πολιτικών ρόλων παρακολουθεί τα στίφη των «προοδευτικών και δημοκρατικών» διαχειριστών της εξουσίας, τους θαμώνες των Εξαρχίων, τους Νεοοθωμανούς ευρωακολούθους, τους ψευτοπατριώτες, καθώς και τα «πανταχού παρόντα και τα πάντα πληρώντα» μεταλλαγμένα «πράσινα» πολιτικά στελέχη να απολαμβάνουν την «κρυφή γοητεία της εξουσίας και τα προνόμια της μπουρζουαζίας», καταστρέφοντας τη μεσαία τάξη και την πολιτική αρχή του έθνους-κράτους, συνεπικουρώντας έτσι το έργο και τους στόχους των Νεοοθωμανών της γειτονικής χώρας.

Η εισαγωγή του ΕΝΦΙΑ υπήρξε το μοιραίο χτύπημα του πολιτικού συστήματος στον ψυχισμό του λαού, στον Ελληνισμό και στο έθνος, επειδή ο πατριωτισμός ήταν πάντα συνδεδεμένος με την κατοχή γης και την ατομική ιδιοκτησία.Οι πολιτικοί θα πρέπει να αντιληφθούν τις συνέπειες που θα προκύψουν για τους ίδιους και τη χώρα, όταν κάποια στιγμή ο λαός αντιληφθεί αυτό που του συμβαίνει και φυσικά αναζητήσει τους υπευθύνους της μετατροπής των ελευθέρων πολιτών σε ακτήμονες-νεοραγιάδες.

………………………………………

*O Αλκιβιάδης-Κωνσταντίνος Κεφάλας είναι Διδάκτωρ Φυσικής του Πανεπιστημίου του Manchester, UK, Δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ