Λίγες μέρες μετά τις γερμανικές εκλογές, Φιλελεύθεροι και Πράσινοι δείχνουν να τα βρίσκουν, παρά τις προσπάθειες που καταβάλλουν για να αναδείξουν τις διαφορές τους. Το γεγονός ότι οι Πράσινοι εμφανίστηκαν με πιο κεντρώες θέσεις στις πρόσφατες εκλογές, απ΄ ότι στην εκλογική αναμέτρηση του 2013, έκανε απαραίτητο ένα διαχωρισμό από τους Φιλελευθέρους, οι οποίοι, ως γνωστόν, τοποθετούν τις πολιτικές ρίζες τους στο κεντρώο χώρο.

Οι δύο «μικροί εταίροι» της Άγκελας Μέρκελ φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι θα αποκομίσουν περισσότερα οφέλη στις επικείμενες διαπραγματεύσεις για τον σχηματισμό κυβερνητικού συνασπισμού, αν καταφέρουν να συμφωνήσουν στο προοίμιο σε όσο τον δυνατόν περισσότερα ζητήματα.

Ειδικότερα, όσον αφορά την Ελλάδα, και οι δύο συμφωνούν ότι πρέπει να υπάρξoυν ακόμα πιο αυστηρά μέτρα λιτότητας ή Grexit. Το ερώτημα είναι πως θα αντισταθεί στη θέση τους αυτή η Αγκέλα Μέρκελ, η οποία δεν θα έχει πλέον τη στήριξη της κυβέρνησης του Ομπάμα για να κρατήσει με το ζόρι την Ελλάδα στο ευρώ.Είναι άραγε αρκετή η ισχύς του μικρού Μακρόν της Γαλλίας για να αγνοηθεί η επιμονή των Φιλελεύθερων και των Πράσινων όπως και των Χριστιανοκοινωνιστών στο θέμα αυτό ;

Κόκκινη γραμμή για το FDP η «κοινοτικοποίηση χρεών»

Οι Πράσινοι επιρρίπτουν στο μεγάλο συνασπισμό πως προβάλλει σθεναρή αντίσταση, τόσο στην έκδοση ευρωομολόγων όσο και στις ελαφρύνσεις του ελληνικού χρέους. Για τους Φιλελευθέρους η «κοινοτικοποίηση» αποτελεί κόκκινο πανί. Στον προεκλογικό τους αγώνα δεν κουράστηκαν να τονίζουν ότι αυτό θα σήμαινε διάθεση γερμανικών κεφαλαίων σε άλλες χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, οι οποίες δεν θα είχαν πια κίνητρα για εφαρμογή ριζικών μεταρρυθμίσεων.

Οι Πράσινοι για το περιβάλλον, οι Φιλελεύθεροι υπέρ της ανάπτυξης

Οι Πράσινοι δίνουν φυσικά βαρύτητα στην προστασία του περιβάλλοντος ενώ  Φιλελεύθεροι, στην ανάπτυξη. Στη συνεχιζόμενη δημόσια συζήτηση για το μέλλον των ντιζελοκινητήρων οι Πράσινοι έθεσαν προεκλογικά μια «κόκκινη γραμμή»: από το 2030 δεν θα χορηγούνται πια άδειες κυκλοφορίας σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Για τους Πρασίνους η απόφαση αυτή αναγκάζει την αυτοκινητοβιομηχανία να προωθήσει καινοτόμες ιδέες, φιλικές προς το περιβάλλον. Από την πλευρά τους ωστόσο οι Φιλελεύθεροι απορρίπτουν αυτή την «κόκκινη γραμμή» φοβούμενοι ότι θα ζημιωθεί η εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία.

Συμφωνούν σε μεταναστευτικό και εσωτερική ασφάλεια

Φιλελεύθεροι και Πράσινοι μπορούν να συμφωνήσουν σχετικά εύκολα στο μεταναστευτικό. Οι Φιλελεύθεροι επιδιώκουν έναν μεταναστευτικό νόμο. Και τα δύο κόμματα επιθυμούν ωστόσο την μετανάστευση στη Γερμανία εξειδικευμένου προσωπικού, το οποίο θα αξιολογείται βάσει ενός συστήματος πόντων. Τόσο οι Πράσινοι, όσο και οι Φιλελεύθεροι απορρίπτουν τη θέσπιση ορίου προσφύγων, όπως ζητούν εδώ και πολύ καιρό οι Χριστιανοκοινωνιστές της Βαυαρίας.

Σύμπνοια επικρατεί μεταξύ FDP και Πρασίνων στα ζητήματα εσωτερικής ασφαλείας. Και τα δύο κόμματα τάσσονται υπέρ μια στοχευμένης χρήσης καμερών σε δημόσιους χώρους και ζητούν πρόσληψη περισσότερων αστυνομικών. Υπερασπίζονται ωστόσο την προστασία των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας και απορρίπτουν μια «γενικευμένη» παρακολούθηση πολιτών, όπως προκρίνουν οι Χριστιανοκοινωνιστές.

Πηγή: Deutsche Welle

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ