Θύμιος Λυμπερόπουλος

Η δημόσια τοποθέτηση της Ντόρας Μπακογιάννη για την Uber και τον τρόπο που λειτουργούν οι πολυεθνικές σε μια κατεστραμμένη οικονομία όπως η ελληνική είναι αντιπροσωπευτική της πολιτικής ταυτότητας που έχει διαμορφωθεί στη σημερινή Νέα Δημοκρατία.
Μακριά από την ιδρυτική διακήρυξή της, αποκομμένη από το παρελθόν της και τον ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα της, έγινε αποκλειστικός αντιπρόσωπος των πολυεθνικών και αυτοδιατίθεται στον ελληνικό λαό ως «κοινωνικό φάρμακο» σε νεοφιλελεύθερα δισκία.

Είχα την εμπειρία της πολύχρονης παρουσίας στη Νέα Δημοκρατία και μπορώ να διακρίνω με ακρίβεια την ιδεολογική ταυτότητα κάθε κομματικού στελέχους. Η πολιτική που υιοθέτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης καταρρακώνει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και προάγει την κοινωνική αδικία.
Οσα υποστηρίζω δεν είναι προϊόν προσωπικής αντιπαράθεσης, αλλά βαθιά ιδεολογική διαφορά. Είμαστε σε διαφορετικά στρατόπεδα. Εγώ ανήκω σε μια επαγγελματική ομάδα που πλήρωσε πανάκριβα την οικονομική κρίση και τα Μνημόνια, που είδα συναδέλφους να αυτοκτονούν μη αντέχοντας την πίεση και τα χρέη. Ελεγα στην κυβέρνηση Σαμαρά και στον τότε υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Γιάννη Βρούτση ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που πληρώνουν οι ταξιτζήδες είναι υπέρογκες και εκτός λογικής. Ζητούσα μία δίκαιη και βιώσιμη λύση για χιλιάδες συναδέλφους. Εισέπραξα κοροϊδία και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Και ξέρετε γιατί; Γιατί αυτό δεν εξυπηρετούσε το νεοφιλελεύθερο σχέδιό τους.

Σήμερα μία αριστερή κυβέρνηση, με όλα τα λάθη και τις παραλείψεις της (διαφωνώ κάθετα με το ύψος των εισφορών για τους επαγγελματίες που έχουν ακόμη υψηλό εισόδημα, γιατί αυτό λειτουργεί ως αντικίνητρο. Είναι άδικο και πρέπει να διορθωθεί), προσπαθεί να αποδώσει κοινωνική δικαιοσύνη και μέσω του ασφαλιστικού συστήματος. Με τη νεοφιλελεύθερη άποψη του Βρούτση και της σημερινής ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας, που πολέμησε και εξακολουθεί να πολεμά λυσσαλέα το νέο Ασφαλιστικό, ο ταξιτζής πλήττεται οικονομικά. Αυτό όμως είναι ένα τεράστιο νεοφιλελεύθερο ψέμα. Και για να μιλάμε με αποδείξεις, σας παραθέτω ένα απλό παράδειγμα: Το 90% των αυτοκινητιστών ταξί πλήρωνε 472,5 ευρώ τον μήνα (όπως οι περισσότεροι μικρομεσαίοι και αυτοαπασχολούμενοι) ως ασφαλιστική εισφορά στον ΟΑΕΕ.

Από τον Ιανουάριο του 2017 η εισφορά μας διαμορφώθηκε στα περίπου 156-200 ευρώ τον μήνα. Για την Αθήνα τα 472,5 ευρώ αντιστοιχούσαν περίπου στο 65% των κερδών μας. Σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας η εισφορά δεν καλυπτόταν καν από τα έσοδα (γι’ αυτό και υπάρχουν σήμερα υπερχρεωμένοι επαγγελματίες με ποσά που φτάνουν μέχρι και 60.000 ευρώ). Κι αυτός ακριβώς ήταν ο στόχος τους: να αναγκαστούν οι ταξιτζήδες, υπό το βάρος των χρεών τους, να παραδώσουν τις άδειες, οι οποίες θα κατέληγαν σε δυο τρεις επιχειρηματίες που θα έφτιαχναν το δικό τους καρτέλ. Αυτή ήταν η πολιτική φιλοσοφία του Ραγκούση και των μετέπειτα ομοϊδεατών του, την οποία καταγγείλαμε και αποκρούσαμε.
Τα συμπεράσματα δικά σας…

Η Νέα Δημοκρατία είναι βαθιά άρρωστη. Ιδεολογικά άρρωστη. Ή θα πρέπει να σβήσει ή θα πρέπει να αναγεννηθεί μέσα από τις στάχτες της, ακολουθώντας τα πρότυπα και τις αξίες του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού όπως αυτές διατυπώνονται στην ιδρυτική διακήρυξή της, που πρώτος απ’ όλους εφήρμοσε ο Κωνσταντίνος Καραμανλής.

Εμείς, ως επαγγελματική ομάδα, εκφράσαμε δημόσια την αποστροφή μας για το νέο πρόσωπο της Νέας Δημοκρατίας και τις πολιτικές που ακολουθεί. Δεν πρόκειται να γίνουμε «Ιφιγένειες» ούτε να κλείσουμε τα μάτια και τα αυτιά μας, περιμένοντας καρτερικά πότε θα υλοποιήσουν τα καταστροφικά -για την ελληνική κοινωνία- σχέδιά τους.

Από δω και πέρα όλοι οι ταξιτζήδες έχουν υποχρέωση να επικοινωνούν και να ενημερώνουν με κάθε τρόπο και κάθε μέσο, παντού σε όλη τη χώρα, κάθε πολίτη, κάθε εργαζόμενο, για το πραγματικό πρόσωπο μιας παράταξης που φιλοδοξεί να παίξει εκ νέου νεοφιλελεύθερα παιχνίδια στις πλάτες του ελληνικού λαού. Θα είμαστε πάλι στην πρώτη γραμμή του αγώνα, στοχεύοντας μόνο στη σωτηρία της πατρίδας. Κάθε βουλευτής και κάθε στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας οφείλει να κοιτάξει στα μάτια τον Ελληνα πολίτη και να του πει όλη την αλήθεια.

Συμφωνεί ή διαφωνεί με τη μετάλλαξη της παράταξης; Αν συμφωνεί, θα έχει ξεκαθαρίσει τη θέση του απέναντι και στην κοινωνία και σε όσους θέλουν να τον ψηφίσουν. Αν διαφωνεί, θα πρέπει να βγει δημόσια να το πει, προστατεύοντας, έστω και ετεροχρονισμένα, το κύρος και την ιστορία της παράταξης.
Είμαστε στη δυσάρεστη θέση να παλεύουμε για τα αυτονόητα: δικαιοσύνη στην οικονομία, δικαίωση της εργασίας, δικαίωμα στην πρόοδο, στην ευημερία, στην ιδιοκτησία. Και θα το κάνουμε, γιατί είμαστε «ψώνια» με την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και αδιαφορούμε για τα εμετικά σχόλια διάφορων Γουλέσηδων της Δράσης (ψώνιο με αποκαλούν τα έντυπα που ελέγχονται από την οικογένεια Μητσοτάκη).

Η δική μας πραγματικότητα είναι ακόμη πιο πεισματάρα κι από εκείνη του Λένιν. Και μας θέλει αγωνιστές και ετοιμοπόλεμους.

ΥΓ.: Για την καθιέρωση των κρατικών μονοπωλίων στη Ρωσία του Λένιν και του Στάλιν θυσιάστηκαν χιλιάδες ανθρώπινες ζωές. Για την καθιέρωση των ιδιωτικών μονοπωλίων που προωθούν η διαπλοκή και η παγκοσμιοποίηση θυσιάζονται σήμερα εκατομμύρια άνθρωποι. Και το κρατικό και το ιδιωτικό μονοπώλιο… τρέφονται μόνο με αίμα.

ΥΓ. 1: Στη χώρα που δίδαξε τι εστί δημοκρατία, τι εστί πολιτισμός, υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που παλεύουν. Μην υπόσχεστε… λοιπόν ότι θα επιβάλετε την Uber. Δεν θα μπορέσετε να μας δολοφονήσετε…

Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος είναι  Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ