Προβληματίζονται πλέον στην κυβέρνηση από τη σημαντική υστέρηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), η οποία συνδέεται και με την πορεία απορρόφησης κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ.

Τα στοιχεία για το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου δείχνουν υστέρηση του ΠΔΕ κατά σχεδόν ένα δισεκατομμύριο ευρώ, αφού, ενώ έπρεπε να εκτελεστούν δαπάνες 3 δισ. ευρώ, αυτές που έγιναν δεν ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ.

Οι καθυστερήσεις στα έργα υποδομών και στην απορρόφηση κοινοτικών πόρων συνδέονται με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας, ενώ στραγγαλίζουν περισσότερο τον κατασκευαστικό κλάδο, που μετά το τέλος των μεγάλων οδικών αξόνων βρίσκεται σε δύσκολη θέση.

Οι αντιδράσεις

Παράλληλα αυξάνουν τις τοπικές αντιδράσεις, ειδικά στην περίπτωση μεγάλων έργων, όπως ο άξονας Πάτρα – Πύργος, για τον οποίο η υπογραφή των συμβάσεων πηγαίνει από εξάμηνο σε εξάμηνο.

Ο άξονας Πάτρα – Πύργος είναι ένα από τα λίγα μεγάλα έργα του νέου ΕΣΠΑ, αλλά είναι άγνωστο πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις αν και οι πρώτοι διαγωνισμοί ολοκληρώθηκαν σχεδόν προ ενάμισι έτους!
Ακόμα και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης παραδέχθηκε την περασμένη Τρίτη στη Βουλή τις καθυστερήσεις στο έργο, προϋπολογισμού 468.000.000 ευρώ.

Οπως είπε, «μέσα στο 2017, όπως είχαμε πει, ολοκληρώθηκαν οι διαγωνιστικές διαδικασίες για τον αυτοκινητόδρομο από την Πάτρα έως τον Πύργο. Εκεί οφείλουμε να πούμε ότι καθυστερήσαμε. Ολοκληρώνονται οι διαδικασίες με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ξεκινά η υλοποίηση του έργου».

Στην πραγματικότητα, όμως, ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την 8η εργολαβία του οδικού άξονα που αφορά το τμήμα ανισόπεδος κόμβος (Α/Κ) ΒΙΠΕ Πάτρας – Α/Κ Μιντιλόγλι, προϋπολογισμού 73.000.000 ευρώ.

Πηγή: “δημοκρατία”

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ