Μιχάλης Χαιρετάκης

Ευρύτερα κυκλοφόρησε η άποψη (όπως και για το δυστύχημα στο Αδενδρο) οτι, η την πτώση του Miraz 2000 οφείλεται σε σφάλμα του πιλότου, που έπαθε παραίσθηση, vertigo και καρφώθηκε στη θάλασσα.Απαξιώνουν το νεκρό, για να κρύψουν τις δικές τους ευθύνες, εμφανίζοντας ενα παραμυθάκι, μια αστεία ιστορία, οτι σε ενα σύγχρονο μαχητικό αεροσκάφος, ο έμπειρος πιλότος, έκανε πτήση όψεως περνώντας μέσα απο νεφωση (!!!) χωρίς να ελέγχει τα όργανα του αεροσκάφους, αγνόησε τις προειδοποιήσεις και καρφώθηκε στη θάλασσα.

Μην ξεχνάτε, το ίδιο παραμύθι το παρουσίασαν και στα Ιμια πρίν απο 22 χρόνια και τότε μιλούσαν για vertigo και παραισθήσεις, το ίδιο και στο δυστύχημα του ελικοπτέρου στην Κίναρο.Θα θυμίσω οτι στα δυστυχήματα των αεροσκάφων αυτών τα πορίσματα δε βγαίνουν απο τη φαντασία και τις υποθέσεις καφενείου, κάποιων που βαφτίζονται “ειδικοί” αλλά απο το μαύρο κουτί του αεροσκάφους. Και αν κάποιοι λενε τώρα οτι μπορεί και να μη βρεθεί ποτέ, θα απαντήσω με αυτό εδώ http://archive.is/UDFSR που λέει οτι τα αεροσκάφη Mirage 2000 είναι εφοδιασμένα εδώ και χρόνια με ειδική συσκευή εντοπισμού για το μαύρο κουτί που λειτουργεί ακόμα και σε βάθος 5000 μέτρων και θερμοκρασίες -5 έως 80 βαθμούς Κελσίου.

Τι θα μας πουν; Δικαιολογίες της πλάκας, οτι τελείωσε η μπαταρία σαν αυτή με την κάμερα του ελικοπτέρου της Αστυνομίας και δεν λειτουργεί;Απο το μαύρο κουτί θα φανεί καθαρά, τι συνέβη ,όχι απο τις θεωρίες και τα σενάρια του κάθε πικραμένου.Ανθρώπινο λάθος, μηχανική βλάβη ή κατάρριψη, 3 πιθανότητες υπάρχουν και δεν καταλαβαίνω τη σπουδή ορισμένων να μας κάνουν να πιστέψουμε αυτή που είναι η πιο αδύναμη.

Μην ξεχνάμε οτι τα τουρκικά αεροσκάφη είναι οπλισμένα και μπορούν να φέρουν πυραύλους αέρος-αέρος τόσο AIM-9 Sidewinder όσο και AIM-120C-7s. Και στις δύο περιπτώσεις οι πύραυλοι αυτοί δεν απαιτούν λοκάρισμα του στόχου με ραντάρ, οπότε ο τελευταίος δεν αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο που πλησιάζει ωστε να προλάβει να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο καθισμα.

Προφανώς και δεν θα αναλάμβαναν την ευθύνη οι Τούρκοι ακόμα και στην περίπτωση που “κατά λάθος” έγινε το ατύχημα που περιέγραφε πριν λίγες ημέρες ο Αμερικανός πρέσβης στην Ελλάδα. Να έλεγαν δηλαδή οτι κατέρριψαν αεροσκάφος συμμαχικής Νατοϊκής χώρας έχοντας μόνο να χάσουν και όχι να κερδίσουν κάτι απο αυτή την παραδοχή;

Η μηχανική βλάβη πάλι είναι μια αρκετά πιθανή εκδοχή αν διαβάσουμε για την προβληματική συντήρηση των Mirage όπως προκύπτει από δημοσιεύματα http://archive.is/2LbLu http://archive.is/okAsB αποτέλεσμα των μνημονιακών περικοπών και των πρόσθετων εξόδων για την σίτιση/στέγαση των δεκάδων χιλιάδων προσφύγων-μεταναστών.Η πιο αδύναμη πιθανότητα απο τις 3, είναι το ανθρώπινο λάθος, λόγω κόπωσης και πτήσης όψεως για άγνωστο λόγο.Εκτος εάν… η πτήση όψεως έγινε εξ ανάγκης λόγω μη λειτουργίας των οργάνων. (Βλάβη, ηλεκτρονικές παρεμβολές)

Να θυμίσω επίσης οτι σε κάποια σοβαρή χώρα που δεν ανακοινώνεται ο θάνατος ήρωα πιλότου απο τα social media , όπως είναι η Taiwan σε ανάλογη περίπτωση πριν λίγους μήνες , καθηλώθηκαν όλα τα Mirage για κάποιες μέρες μέχρι να γίνουν οι απαιτούμενες έρευνες για τις συνθήκες πτώσης του αεροσκάφους.http://archive.is/YkZ2H

Και κάτι τελευταίο κλείνοντας το άρθρο. Το πόρισμα για την πτώση του ελικοπτέρου στην Κίναρο, http://archive.is/m39eZ και http://archive.is/1sY4Mχαρακτηρίστηκε πριν 2 χρόνια “Άκρως Απόρρητο” ενώ κυκλοφορούσε πριν κάν ξεκινήσει η έρευνα, η γνωστή εκδοχή του ανθρώπινου λάθους και του vertigo

LEAVE A REPLY