Δημήτρης Α. Γιαννακόπουλος

Οι παρακάτω αράδες είναι προϊόν ακραίας προκατάληψης.
Δεν μου αρέσουν τα γένεια και η γενειάδα στο πρόσωπό μου. Δεν είναι απλώς η φαγούρα, ο όγκος και ο περιορισμός της αίσθησης όταν πλησιάζεις τη γυναίκα που επιθυμείς, αλλά ίσως κάτι βαθύτερο: είναι σαν μάσκα στις κοινωνικές συναναστροφές. Μου φαίνεται σαν υποδήλωση υποκρισίας.

Δεν είμαι αθώος! Τα άφησα δύο-τρείς φορές μέχρι σήμερα. Τσαντίστηκα και τα έκοψα, αφού κατακόπηκα! Δεν ήμουν εγώ. «Μα, αυτή τη φορά σου πάνε πολύ»! Να, ένας ακόμη λόγος για να πιάσω αμέσως το ξυράφι! Άφησα και μουστάκι. Του πήρα χτένες και βουρτσάκια. Τέλεια! Είδα τον Κρητικό στον καθρέφτη, αλλά ένοιωσα να χάνω τον κριτικό που με κυβερνά…

Κακό πράγμα οι τρίχες στο πρόσωπο, αλλά μάλλον ταιριάζουν γάντι με την εποχή όπου «είναι ντεμοντέ να κοιτάζονται οι άνθρωποι στα μάτια»! Σωστή η παρατήρηση του πικραμένου Ζίγκμαρ Γκάμπριελ (SPD) από τη συμπεριφορά του Μάρτιν Σουλτς – ο οποίος ενώ δήλωνε πως δεν θα συμμετάσχει σε καμία περίπτωση στη νέα κυβέρνηση της Γερμανίας, έκανε kolotoumba και αναλαμβάνει ο ίδιος το υπουργείο Εξωτερικών. Να γιατί ο τελευταίος εμφανίζεται να έχει τόσο καλή χημεία με τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος, ωστόσο, δεν «φορά» γενειάδα στο πρόσωπό του, παρά τα πολιτικά μούσια με τα οποία διακοσμεί το κυβερνητικό του «Είμαι» και «Υπάρχειν». Οι τρίχες στο πρόσωπο του Αλέξη θα ήταν πράγματι μια υπερβολή!

Έχοντας αυτή την προκατάληψη, πώς θα μπορούσα να διαφωνήσω με την Μαρί, την κορούλα του Γκάμπριελ, η οποία φέρεται να συμβουλεύει σωστά τον μπαμπά της: «Δεν πρέπει να λυπάσαι μπαμπά, τώρα θα έχεις περισσότερο χρόνο με μας. Είναι καλύτερο από ό,τι με τον άνδρα με τις τρίχες στο πρόσωπο».

Κάποιοι άλλοι άνδρες με τρίχες στο πρόσωπο, αποφάσισαν να διασύρουν στην Ελλάδα τους καλοξυρισμένους και ατσαλάκωτους, οι οποίοι είναι πλέον πολιτικώς ντεμοντέ, αν και οι αιτιάσεις εναντίον τους είναι πάντα στη μόδα, όπως διαχρονικό φαινόμενο είναι η μίζα για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε μπίζνα.

Πάνε λοιπόν οι άντρες με τις τρίχες στο πρόσωπο να στήσουν με «τρίχες κατσαρές» που έχουν μάλιστα «πέσει» πλέον εξαιτίας προφανούς παραγραφής των αδικημάτων περί απιστίας ή /και δωροδοκίας υπουργών, μια (πολιτική) υπόθεση- θρίλερ από την οποία, αν δεν αφήσει γενειάδα ο κ. Τσίπρας, δύσκολα θα στοιχειοθετηθεί κατηγορία για «ξέπλυμα» που είναι απαράγραπτη.

Και τί σημαίνει να αφήσει γενειάδα ο Αλέξης Τσίπρας; Έλα, που κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις! Να αφήσει τα (αστικά) μούσια περί του οικονομικού success story-του και να κηρύξει (εκ νέου) την ηθική επανάσταση εναντίον της διαφθοράς, της διαπλοκής, της μίζας και γενικά των σχέσεων ανταλλαγής μεταξύ πολιτικού προσωπικού, δημόσιων λειτουργών και επιχειρήσεων. Μιας επανάστασης που θα «σκίσει τη γάτα»! Ε, αυτή την επανάσταση δεν μπορεί να την πραγματοποιήσει ο Αλέξης χωρίς γενειάδα! Αν δεν «φορέσει» γενειάδα για να μπερδέψει τη γάτα που έχει γνωρίσει ξυρισμένο το πρόσωπό του, κανείς δεν θα τον πάρει στα σοβαρά.

Μα, εσένα δεν σου αρέσουν τα γένια και οι γενειάδας, ίσως αντιτάξεις. Στην περίπτωση του Αλέξη θα τα ανεχτώ! Ούτως ή άλλως δύσκολα θα μπορούσαμε να κοιταχτούμε στα μάτια όσοι πιστέψαμε στον ρόλο του ΣΥΡΙΖΑ για τη θεμελίωση μιας περισσότερο δημοκρατικής και λιγότερο υποκριτικής Νέας Μεταπολίτευσης από τη μια πλευρά και της κυβερνητικής φάρσας του ΣΥΡΙΖΑ από την άλλη πλευρά.

Σε κάθε περίπτωση, αναγνώστη μου, ο αγώνας για σύζευξη της πολιτικής με την ηθική δε πρέπει να θεωρηθεί «τρίχες» και μάλιστα «τρίχες κατσαρές». Αν το δούμε έτσι δεν χρειάζεται να κουβεντιάζουμε περί πολιτικής, δημοκρατίας, ελευθερίας, ειρήνης και πολέμου. Όλα αυτά δεν έχουν τότε σημασία. Σημασία έχουν σε αυτή την περίπτωση μόνον οι μπίζνες και τα ντιλς. Και στις μπίζνες η πρακτική που ακολούθησε η Novartis, δεν αποτελεί εξαίρεση, αλλά κανόνα. Αν δεν συνεννοηθούμε και διανοηθούμε ανυπόκριτα, τότε ό, τι και να πούμε ή σκεφτούμε θα είναι τρίχες.

 

 

LEAVE A REPLY