Saturday, November 17, 2018
Home απόψεις Ο αφελληνισμός της ιστορίας

Ο αφελληνισμός της ιστορίας

1207
0

Το Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στην α’ λυκείου εκπονήθηκε από ομάδα επιστημόνων στο πλαίσιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Μεταξύ των συντακτών βρίσκουμε τον κ. Γεώργιο Κόκκινο, συγγραφέα σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας, το οποίο αποσύρθηκε από τον υπουργό Παιδείας του ΠΑΣΟΚ Πέτρο Ευθυμίου επειδή μιλούσε απαξιωτικά για τον απελευθερωτικό αγώνα της Κύπρου. Βρίσκουμε επίσης την κυρία Χριστίνα Κουλούρη, η οποία υποστήριξε με φανατισμό το βιβλίο του «συνωστισμού» της κυρίας Ρεπούση.

Η νέα πρόταση θέλει να γκρεμίσει την πρωτοκαθεδρία της πολιτικής Ιστορίας και να δώσει έμφαση στην τέχνη, στο περιβάλλον, στις μειονότητες, στον συνδικαλισμό κ.λπ. Διαφωνεί με τη διδασκαλία στρατιωτικών και διπλωματικών γεγονότων και δεν επιθυμεί την προβολή μεγάλων προσωπικοτήτων.

Στην πρόταση για αλλαγή της Ιστορίας δεν γίνεται λόγος περί Τουρκοκρατίας, αλλά περί οθωμανικής κυριαρχίας. Παρουσιάζεται η τουρκοκρατούμενη Βέροια σαν μία «πολυθρησκειακή κοινωνία». Είναι προφανής η διάθεση των συντακτών να ξεχάσουμε τι υποφέραμε από τους Τούρκους.Είναι σαφής η προσπάθεια αποεθνικοποίησης και αφελληνισμού της ύλης. Στη γ΄ δημοτικού προτείνεται να διδαχθεί η ελληνική μυθολογία σε συνδυασμό με μύθους δεκάδων άλλων λαών.

Στη δ΄ δημοτικού καταργείται την Αρχαία Ελληνική Ιστορία και την αντικαθιστούν με την ιστορία της οικογένειας και του χωριού. Θα ασχολούνται επί εννέα μήνες τα παιδιά με μία ύλη που εξαντλείται σε 2-3 ώρες;Στην ε΄ δημοτικού συμπιέζουν όλη την Αρχαιότητα και το Βυζάντιο. Έτσι τα Ελληνόπουλα δεν θα προλάβουν να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα των Περσικών Πολέμων, του Αλεξάνδρου, του βυζαντινού πολιτισμού.

Στη στ΄ δημοτικού και τη γ΄ γυμνασίου προτείνουν συρρίκνωση της ύλης που αναφέρεται στην Ελληνική Επανάσταση. Να μη μαθαίνουν τα παιδιά μας σε ποιους οφείλουμε την ελευθερία μας.Στη β΄ γυμνασίου παρουσιάζουν το ελληνορθόδοξο Βυζάντιο ως ταυτόσημο με τη μεσαιωνική φεουδαρχική Ευρώπη. Στη γ΄ Γυμνασίου προτείνουν ως αντικείμενο μελέτης τα εμπορεύματα που διακινούνται τον 19ο αιώνα στο λιμάνι του Πειραιά! Θεωρούν τα μπαχαρικά πιο σημαντικά από την εθνική ταυτότητα.Μπράβο τους.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com