Την Πέμπτη 21 Φεβρουαρίου εισήχθηκε  προς ψήφιση στη Βουλή το σχέδιο νόμου για το ξεπούλημα των 10 μεγάλων περιφερειακών λιμανιών που ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. (Αλεξανδρούπολη – Βόλος – Ελευσίνα – Ηγουμενίτσα -Ηράκλειο – Καβάλα – Κέρκυρα – Λαύριο – Πάτρα- Ραφήνα).

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου «Για την κύρωση των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν συναφθεί μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Α.Ε. – Διατάξεις για τη λειτουργία του συστήματος λιμενικής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις», εκχωρείται το δικαίωμα στο ΤΑΙΠΕΔ στην υποπαραχώρηση δραστηριοτήτων των περιφερειακών λιμανιών της χώρας, ενώ κυρώνονται όλες οι παλαιές συμβάσεις παραχώρησης των λιμανιών στους οργανισμού λιμένων.

Το ελληνικό Δημόσιο στα 10 μεγάλα λιμάνια δεν παραχωρεί την ιδιοκτησία μέσω της πώλησης ποσοστού μετοχών, όπως συνέβη με τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά και Θεσσαλονίκης, αλλά την παραχώρηση δραστηριοτήτων.

Ο κάθε οργανισμός λιμένα αξιολογεί και προτείνει ποιες δραστηριότητες πρέπει να τεθούν σε διεθνή διαγωνισμό, με βάση το ενωσιακό και το εθνικό δίκτυο, προκειμένου να υπάρξουν υποψήφιοι επενδυτές.

Με την προωθούμενη νομοθετική διάταξη ορίζεται η καταβολή στον υποπαραχωρησιούχο αντισταθμιστικού τέλους υπέρ του οικείου οργανισμού λιμένος

Η ψήφιση του νομοσχεδίου για τις υπο-παραχωρήσεις λιμενικών δραστηριοτήτων θα ανοίξει τον δρόμο για τους σχετικούς διαγωνισμούς από το ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο να προσελκυσθούν επενδυτές.

Η διαδικασία θα προβλέπει διεθνείς διαγωνισμούς για τις δραστηριότητες που παρουσιάζουν επενδυτικό ενδιαφέρον κατά περίπτωση ανά λιμένα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε γραμμή προτεραιότητας από το Ταμείο έχουν μπει τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

Ειδικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που υπολειτουργεί, καθώς έχει μόλις 7 άτομα προσωπικό, συγκεντρώνει ήδη όπως φαίνεται από δημόσιες δηλώσεις, το ενδιαφέρον για επένδυση του υγροποιημένου φυσικού αερίου, ενώ άλλα λιμάνια, όπως το Λαύριο συγκεντρώνει εκδήλωση ενδιαφέροντος από πολλές χώρες για κρουαζιέρα, το λιμάνι του Βόλου για μικτές χρήσεις κοκ.

Στην Αλεξανδρούπολη η σιδηροδρομική γραμμή καθιστά ευέλικτη τη μεταφορά εμπορευμάτων προς χώρες του Βορρά αφού παρακάμπτεται η μεταφορά μέσω Δαρδανελλίων.

Ρόλο στα ενεργειακά μπορεί να παίξει και το λιμάνι της Καβάλας, καθώς στις προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ είναι να αξιοποιήσει το σχεδόν υπό εξάντληση υποθαλάσσιο κοίτασμα φυσικού αερίου της νοτίου Καβάλας ως υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου (UGS).

Προοδευτικοί οικονομικοί κύκλοι τόνιζαν ότι το ελληνικό Δημόσιο θα μπορούσε να στηρίξει και να αναπτύξει δραστηριότητες αυτών των στρατηγικών λιμανιών και να τις καταστήσει κερδοφόρες σε όφελος της κοινωνίας, προασπίζοντας, ταυτόχρονα, την εθνική ασφάλεια και τον εθνικό σχεδιασμό.

Η Ελλάδα θα καταστεί η μόνη χώρα στον κόσμο και μάλιστα με μεγάλη θαλάσσια παράδοση, που παραδίδει όλα τα λιμάνια της σε ιδιωτικά και μάλιστα ξένα συμφέροντα, πράγμα που μόνο σε μια χώρα τέλεια «μπανανία» αναλογεί.

Ο πρόεδρος της Πανελληνίας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος, σε παρέμβασή του στην επιτροπή της Βουλής, ανέφερε ότι «η κυβέρνηση επιχειρεί για πολλοστή φορά μέσα από ένα ψευδεπίγραφο περί αξιοποίησης των λιμένων αυτών να καλύψει μια νέα πράξη ξεπουλήματος και εκποίησης που έρχεται ως συνέχεια αντίστοιχων αποφάσεων για το ξεπούλημα του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, γεγονός που αποδεικνύει ότι, είτε με τη μέθοδο της πολιτικής πλειοψηφικών μετοχικών πακέτων είτε με συμβάσεις μακροχρόνιας παραχώρησης, η κυβέρνηση εκχωρεί βασικές υποδομές στρατηγικού χαρακτήρα στο μεγάλο εγχώριο και διεθνές κεφάλαιο και με τον τρόπο αυτό παραδίδει τον δημόσιο πλούτο σε επιχειρηματικά συμφέροντα τα οποία προσδοκούν αυξημένη κερδοφορία από αυτές τις χρυσοφόρες επενδυτικές επιλογές τους».

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.