Σε νέα εποχή εισέρχεται ο σιδηρόδροµος στη χώρα µας, µε την ολοκλήρωση της ηλεκτροκινούµενης τηλεδιοικούµενης γραµµής από την Αθήνα µέχρι τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τη σχετική επιστολή του ΟΣΕ στη Ρυθµιστική Αρχή Σιδηροδρόµων, λίγες ηµέρες προτού αρχίσουν οι επετειακές εκδηλώσεις του οργανισµού για τα 150 χρόνια λειτουργίας του ελληνικού σιδηροδρόµου.

«Σε 20 µέρες µετά την ενηµέρωση του κοινού µπορεί να λειτουργήσει η διπλή ηλεκτροδοτούµενη γραµµή Αθήνας – Θεσσαλονίκης και ολοκληρώνεται η γραµµή από τη Θεσσαλονίκη µέχρι την Ειδοµένη». Αυτό επεσήµανε ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, κατά τη διάρκεια της εναρκτήριας εκδήλωσης που πραγµατοποιήθηκε την περασµένη Παρασκευή στο Μέγαρο Μουσικής, παρουσία του Προέδρου της ∆ηµοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου.

Εργα αναβάθµισης

Στα ορόσηµα της περιόδου για τον ελληνικό σιδηρόδροµο αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιώργος Κακουλάκης, τονίζοντας την κατασκευή και την ολοκλήρωση των εγκαταστάσεων του Θριασίου Σιδηροδροµικού Κέντρου και Σταθµού ∆ιαλογής, του µεγαλύτερου και πιο σύγχρονου Κέντρου στη Νότια Ευρώπη, τις συνδέσεις µε τα κοµβικά λιµάνια και τις βιοµηχανικές ζώνες της χώρας, την αναβάθµιση των υφιστάµενων διασυνοριακών γραµµών και την επιτελική χάραξη νέων διαλειτουργικών διαδρόµων, σε συνεργασία µε τις γειτονικές χώρες – έργα «που µπορούν να ξαναδώσουν στο ελληνικό τρένο το µερίδιο στα εµπορεύµατα που απώλεσε αµαχητί τουλάχιστον µισό αιώνα πριν» σηµείωσε.

Η έναρξη της εκδήλωσης έγινε µε την προβολή ταινίας-ντοκιµαντέρ «Ελληνικοί Σιδηρόδροµοι – οι άνθρωποι των τρένων», ενώ στη συνέχεια παρουσιάστηκε η συλλεκτική σειρά επετειακού γραµµατοσήµου µε θέµα τα 150 Χρόνια Ελληνικών Σιδηροδρόµων.

Ωστόσο, από τις πιο συγκινητικές στιγµές ήταν αυτή της απονοµής των βραβείων σε ανθρώπους που αγάπησαν και τίµησαν τον σιδηρόδροµο. Στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων, ο ΟΣΕ θα προχωρήσει στη θεµελίωση και στα εγκαίνια του Νέου Μουσείου Ελληνικών σιδηροδρόµων στη Ροτόντα του Πειραιά, ενώ από τις 1 έως τις 10 Μαΐου θα φιλοξενηθεί στο σταθµό Μετρό Συντάγµατος το 10ήµερο ανάδειξης της ιστορικής διαδροµής και της φωτεινής προοπτικής των Ελληνικών Σιδηροδρόµων.

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.