Θεόδωρος Κατσανέβας

Άλλο ένα δείγμα παρακμής της ελληνικής κοινωνίας αποτελεί η υβριστική παρέλαση των δέκα κοριτσιών στη Νέα Φιλαδέλφεια, όπου γελοιοποιούν τους αγώνες των πατεράδων και των παππούδων μας για την ελευθερία της πατρίδας. Και όμως, αντί να σιωπήσουν ύστερα από τον σάλο που ξεσήκωσαν, συνέχισαν να προκαλούν. Έστειλαν, που αλλού, στην ΕΦΥΝ, ένα γελοίο εθνομηδενιστικό “μανιφέστο”, που προφανώς συνέταξε ο εθνομηδενιστής δάσκαλος-καθοδηγητής τους, ο οποίος δεν έχει το θάρρος να εμφανιστεί δημόσια.

Για το δήθεν καλλιτεχνικό δρώμενο, δήθεν εμπνευσμένο από τους Monty Python, κεντρική θέση έχει η επίκληση της “ελευθερίας”. “Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας”, αναφέρεται στο τέλος του “μανιφέστου”. Όμως, η παραινετική φράση του Ομήρου από την Ιλιάδα που παραφράζεται εδώ, στην πραγματικότητα αναφέρει τα εξής: “Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί πάτρις”. Η ίδια φράση, αποτελεί ύμνο στην φιλοπατρία και όχι σε μια αόριστη έννοια της ελευθερίας. Την φιλοπατρία ευτελίζουν με τη στάση τους  τα “γελοία αυτά υποκείμενα”, όπως πολύ σωστά τους αποκάλεσε ο δήμαρχος Νέας Φιλαδέλφειας και εξαίρετος επαγγελματίας ηθοποιός Γιάννης Βούρος.

Αλλά και η ελευθερία που επικαλούνται οι ανόητες νεαρές  και ο κρυπτόμενος εθνομηδενιστής ινστρούκτοράς τους, κάθε άλλο παρά αφορά την ασυδοσία-ελευθερία να καθυβρίζουν τις εκατόμβες των νεκρών που θυσίασαν τη ζωή τους, ή τον ανάπηρο πολέμου συνταγματάρχη Γκίκα που συμμετείχε στην παρέλαση. Η πρώτιστη έννοια που εμπεριέχει η λέξη ελευθερία είναι η ελευθερία της πατρίδας. Αυτό σηματοδοτεί και ο ύμνος στην ελευθερία του εθνικού μας ύμνου. Και εδώ ο εθνομηδενιστής παρακμιακός ινστρούκτορας πιάνεται αδιάβαστος ή έστω διαστρεβλωτής των ιδεωδών που επικαλείται.

Και κάτι τελευταίο. Αναρωτιέμαι πόσο θα ταίριαζε η “μπούργκα” στις απάτριδες, άμυαλες και άσκημες νεανίσκες, τώρα που η γιγάντωση της εθνομηδενιστικής ρητορικής απαξιώνει το  “αμύνεσθαι περί πάτρις” και καλοδέχεται την τουρκική επιθετικότητα και τη μουσουλμανική εισβολή που προδικάζει την Ισλαμοποίηση της χώρας μας στο ορατό μέλλον.

Αναλυτικά το κείμενο των 10 ανόητων κοριτσιών: 

Στρατιωτάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;Στρατιωτάκια ακούρδιστα, μέρα ή νύχτα;Πώς στα παιδικά παιχνίδια εμπλέκονται οι αρχηγοί, οι στρατοί και τα στρατιωτάκια τους;
Στρατοί που κάνουν πολέμους, βομβαρδισμούς, επεμβάσεις.Και εμείς επέμβαση εκτάκτου ανάγκης κάναμε αλλά χωρίς την παραμικρή άσκηση βίας. Καλλιτεχνική επέμβαση, κάτι σαν παιχνίδι.Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά.Τι κοινό μπορεί να’χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να’χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού.

Ο πόλεμος του ανθρώπου για την ελευθερία του δεν είναι έπος ούτε τραγωδία. Είναι η ίδια η ζωή εν κινήσει. Κίνηση που δεν μπορεί να ελεγχθεί και να μπει σε καλούπια.Γι’ αυτό και εμείς μπήκαμε στην παρέλαση ακαλούπωτοι… Υπό την πνευματική μπαγκέτα του μεγάλου στρατάρχη της αγγλικής κωμωδίας, John Cleese και όσων μας έχουν διδάξει οι Monty Python.  Με το δικό μας silly walk και ρυθμό. Στα μάτια των επισήμων και πολλών θεατών, είδαμε την περιέργεια, την έκπληξη αλλά και την υποτίμηση. Άλλοι μας γιούχαραν, άλλοι μας πέρασαν για “προβληματικά παιδιά”. Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων.Εμείς ήρθαμε από άλλες πατρίδες. τις πατρίδες των περιττών, των απρόβλεπτων, των ζωντανών. Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας, λοιπόν.

Υ.Γ.  
Επιλέξαμε να πάμε στο δήμο της Ν. Φιλαδέλφειας- Ν. Χαλκηδόνας σε μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες,  τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα.

10 “στρατιωτάκια” της υπο-κριτικής τέχνης

1 COMMENT

  1. Κάποιοι όμως τις άφησαν… Δικαίωμα επίσης του καθενός να του αρέσει ή να μη του αρέσει αυτό που έκαναν. Ή απλά να μη δώσει και τόση σημασία. Τόσα πολλά πια που γράφτηκαν και ειπώθηκαν…

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.