Νέες πράσινες επενδύσεις στη ναυτιλιακή κοινότητα

Νέες πράσινες επενδύσεις στη ναυτιλιακή κοινότητα



Από την έντυπη έκδοση

Του Γιώργου Γεωργίου
[email protected]

Νέες δοκιμές και επενδύσεις υλοποιεί η ναυτιλιακή κοινότητα για τον περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του κλάδου, εν όψει των επερχόμενων πράσινων κανονισμών σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) και Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Πλοιοκτήτες και ναυλωτές βρίσκονται σε διαρκείς διαβουλεύσεις, «τρέχοντας» από κοινού projects μείωσης των ρύπων των εν ενεργεία πλοίων, ενώ την ίδια ώρα η πλειονότητα των παραγγελιών που τίθενται σήμερα στα ναυπηγεία αφορά βαπόρια με eco προδιαγραφές, εξοπλισμένα σε αρκετές περιπτώσεις με συστήματα για την καύση εναλλακτικών καυσίμων.

Διεξαγωγή δοκιμών

Μία από τις λύσεις που εξετάζονται από τις ναυτιλιακές είναι τα βιοκαύσιμα. Σε αυτό το πλαίσιο, η Alpha Bulkers, ο βραχίονας ξηρού φορτίου του μεγάλου ομίλου της Άννας Αγγελικούση, συνεργάζεται με την Cargill International SA για τη διεξαγωγή δοκιμών βιοκαυσίμων σε ένα βαπόρι, τύπου capesize, το οποίο εξάγει φορτίο σιδηρομεταλλεύματος από τον Καναδά.

Όπως εξηγεί στη «Ν» ο Operations manager της Alpha Bulkers, Νικόλαος Νικολάου, η Cargill είναι ο ναυλωτής του bulk carrier και οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν από κοινού με 30% μίγματα βιοκαυσίμων. «Με τη χρήση αυτών των καυσίμων αναμένουμε μία μείωση περίπου 15%-20% σε απόλυτες εκπομπές CO2» προσθέτει ο κ. Νικολάου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αν οι δοκιμές επιφέρουν θετικά αποτελέσματα, κάτι που οι ειδικοί της εταιρείας προβλέπουν, η χρήση θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα bulk carriers του στόλου της Alpha Bulkers. Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται 33 βαπόρια, μέσης ηλικίας9 ετών, σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στην ιστοσελίδα της.

Ο ρόλος των βιοκαυσίμων

Ως έναν από τους αποδοτικότερους τρόπους μετάβασης στην πράσινη ναυτιλία χαρακτήρισε πρόσφατα τις δοκιμές μιγμάτων βιοκαυσίμων και ο πρόεδρος και CEO της, εισηγμένης στη Wall Street, Seanergy Maritime Holdings, Σταμάτης Τσαντάνης.

Σύμφωνα με τεχνική έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), τα δεύτερης και τρίτης γενιάς βιοκαύσιμα μοιάζουν περισσότερο υποσχόμενα για την πρόωση των πλοίων. Τα βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς παράγονται από απόβλητη βιομάζα και η μεγαλύτερη πρόκληση είναι ο μικρός όγκος που είναι διαθέσιμος για τη ναυτιλία, διότι το μεγαλύτερο μέρος της κατευθύνεται για άλλους σκοπούς. Στην έκθεση της ΕΕΕ επισημαίνεται ότι τα βιοκαύσιμα μπορούν να αναμιχθούν με τα ορυκτά καύσιμα (drop-in), επιτρέποντας στα πλοία να περιορίζουν τις εκπομπές τους. Είναι συμβατά με τις μηχανές των σύγχρονων πλοίων, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι αυτά τα μίγματα είναι ασφαλή.

Οι μελετητές της ΕΕΕ εκτιμούν ότι οι τεχνολογίες που δεσμεύουν το μεγαλύτερο τμήμα ή το σύνολο των εκπομπών CO2 από τα ορυκτά καύσιμα θα προκαλέσουν και τις μικρότερες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα και πρέπει να διερευνηθούν περαιτέρω.

Παραγγελίες με νέα καύσιμα

«Η πλειοψηφία των πλοιοκτητών επέλεξε εναλλακτικά καύσιμα για ναυπηγήσεις στη διάρκεια του 2021, με το LNG να είναι το κυρίαρχο καύσιμο μέχρι τώρα» σημειώνεται σε σχετικό σημείωμα της ναυλομεσιτικής Intermodal. «Ωστόσο, σχέδια μεθανόλης και αμμωνίας προσελκύουν ολοένα και περισσότερες εταιρείες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, σε μια προσπάθεια για ένα ευρύτερο φάσμα εναλλακτικών καυσίμων», προσθέτουν οι αναλυτές του οίκου.

Σε ουδέτερη από άνθρακα μεθανόλη επενδύει ο δανέζικος κολοσσός μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Maersk, έχοντας παραγγείλει 12 containerships με δυνατότητα καύσης του εν λόγω καυσίμου. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των τεχνικών της Maersk, αυτό το «μοναδικό» σχέδιο πλοίων θα επιτρέψει 20% βελτιωμένη ενεργειακή απόδοση ανά μεταφερόμενο container, σε σύγκριση με τον μέσο όρο της βιομηχανίας.





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *