Ποιες καταγγελίες για το Facebook έφτασαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ

Ποιες καταγγελίες για το Facebook έφτασαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ


Μία μέρα μετά την αποκάλυψη της ταυτότητάς της και λίγες ώρες μετά τη λήξη του μπλακ άουτ τωνπλατφόρμων Facebook, Instagram, WhatsApp και Messenger, οι καταγγελίες της Φράνσς Χόγκεν εφτασαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ.

Στην καταγγελία αναφέρεται ότι το Facebook παραπλάνησε τους επενδυτές για το μέγεθος του κοινού του και απέκρυψε τη σταθερή μείωση των νεότερων χρηστών στις ΗΠΑ.

Η μείωση των νεότερων χρηστών συνεχίστηκε ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μία χρονική περίοδο που η συνολική χρήση των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης σημείωσε αύξηση. «Κατά τη διάρκεια του Covid, αυξήθηκε η χρήση του Facebook σε όλες τις ομάδες εκτός από την ηλικιακή ομάδα κάτω των 23 ετών, η χρήση της οποίας συνέχισε να μειώνονται», αναφέρεται.

Η Χόγκεν, πρώην product manager στο Facebook, επικαλέστηκε τις εσωτερικές προβλέψεις της εταιρείας ότι η πτώση της συμμετοχής στην πλατφόρμα από τους Αμερικανούς εφήβους θα μπορούσε να οδηγήσει σε συνολική μείωση των καθημερινών χρηστών στις ΗΠΑ κατά 45 % μεταξύ 2021 και 2023.

Οι τελευταίοι ισχυρισμοί ότι το Facebook «παραποίησε» τις μετρήσεις του για τον αριθμό των χρηστών και τη συχνότητα αποτελούν μία από τις οκτώ καταγγελίες που υποβλήθηκαν στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ. Οι καταγγελίες έγιναν αρχικά γνωστές από τη συνέντευξη της Χόγκεν στο  CBS News.

Οι δικηγόροι της Χόγκεν παρέθεσαν εσωτερικά έγγραφα της εταιρείας που χρονολογούνται αρκετά χρόνια πίσω για να υποστηρίξουν τους ισχυρισμούς της μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος για «ουσιώδεις παραπλανήσεις και παραλείψεις» στους επενδυτές.

Η ίδια, η οποία εργάστηκε στο Facebook μέχρι τον Μάιο, θα εμφανιστεί την Τρίτη ενώπιον των γερουσιαστών στην Ουάσινγκτον μετά από μια σειρά συνεντεύξεων στο CBS και στη Wall Street Journal, που «βυθίζει»  το Facebook στη μεγαλύτερη κρίση του εδώ και χρόνια.  

Σε επιστολές προς την αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, γραμμένες από την μη κερδοσκοπική νομική οργάνωση Whistleblower Aid, που αυτοπροσιδιορίζεται ως εκπρόσωπος της Χόγκεν, το Facebook κατηγορήθηκε επίσης ότι δεν έλαβε μέτρα κατά του εξτρεμισμού, της ρητορικής μίσους, της εμπορίας ανθρώπων και της εθνικής βίας στις εφαρμογές του, συμπεριλαμβανομένου του Instagram.

 «Για χρόνια, το Facebook παραποιούσε μετρήσεις στους επενδυτές και τους διαφημιζόμενους, συμπεριλαμβανομένου του ποσού του περιεχομένου που παράγεται στις πλατφόρμες του και της αύξησης σε μεμονωμένους χρήστες», ειδικά σε «δημογραφικά στοιχεία υψηλής αξίας», όπως οι έφηβοι από την Αμερική, αναφέρει η καταγγελία.

«Κάνοντας πάρα πολλές διαφημίσεις στους χρήστες για τους οποίους οι διαφημιστές δεν ήθελαν να πληρώσουν, το Facebook επιβάρυνε υπερβολικά τους διαφημιστές σε τεράστια κλίμακα», αναφέρεται επίσης.

Η νομική ομάδα της Χόγκεν επικαλέστηκε εσωτερικά αρχεία του  Facebook που έδειχναν ότι πάνω από το 15 % των νέων λογαριασμών που δημιουργήθηκαν από εφήβους είναι δευτερεύοντες ή διπλότυποι. Η χρήση του Facebook μεταξύ των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών «συνεχίζει να μειώνεται», σύμφωνα με αποσπάσματα από εσωτερικά έγγραφα της κατάθεσης στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, ενώ οι νέοι ενήλικες «περνούν λιγότερο χρόνο, παράγουν λιγότερο και στέλνουν λιγότερα μηνύματα» στο κοινωνικό δίκτυο.

Η εταιρεία έχει χαρακτηρίσει τις κατηγορίες της Χόγκεν εναντίον του ως «παραπλανητικές». «Η προστασία της κοινότητάς μας είναι πιο σημαντική από τη μεγιστοποίηση των κερδών μας», δήλωσε η Λένα Πιτς, διευθύντρια επικοινωνίας πολιτικής του Facebook, σε δήλωσή της την εκπομπή της Κυριακής με τις αποκαλύψεις της Χόγκεν.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Financial Times





Source link

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *